Zo maak je een gezonde borrelplank

Wie zegt dat een borrelavond ongezond moet zijn? We hebben goed nieuws voor je: met deze ingrediënten maak je een gezonde borrelplank die je smaakpapillen laat dansen van vreugde! In deze blog delen we onze tips, dus pak je gegraveerde borrelplank erbij en maak je klaar voor een borrelavond om nooit te vergeten!

Mini komkommers

Mini komkommers, wie kent ze niet? Ze zijn niet alleen superschattig, maar ook perfect om mee te dippen! Deze knapperige rakkers zijn verfrissend en zitten boordevol voedingsstoffen. Snijd ze in dunne plakjes of serveer ze in hun geheel. En geloof ons, als je ze dipt met onze legendarische tzatziki-dip (daar komen we zo op terug), zullen je smaakpapillen in de zevende hemel zijn! Mini komkommers te prijzig? Normale komkommers zijn net zo lekker, die moet je dan wel nog even snijden.

Snoeptomaten

Kleine tomaatjes, grote smaakexplosie! Deze sappige snoepjes zijn altijd een hit op een gezonde borrelplank. Ze zijn niet alleen lekker, maar zitten ook boordevol vitamines. Kies voor verschillende kleuren tomaatjes om je borrelplank een vrolijke uitstraling te geven. Prik ze op een prikkertje samen met een stukje mozzarella voor een heerlijke caprese-sensatie. Mmm, dat wordt smullen!

Mini puntpaprika met Hüttenkäse en bieslook

Kleurrijk, schattig en oh zo smaakvol – kleine puntpaprika’s zijn perfect om te vullen met romige Hüttenkäse. Snijd het bovenste puntje eraf en vul ze met een lepel Hüttenkäse. Strooi er wat vers gesneden bieslook overheen voor een extra smaakboost en een feestelijk tintje.

Druiven

Zoet, sappig en oh zo verfrissend – druiven mogen niet ontbreken op je gezonde borrelplank. Kies voor een mix van rode en groene druiven voor wat variatie in smaak en kleur. Deze kleine bommetjes van zoetheid zijn niet alleen een feest voor je smaakpapillen, maar ook een bron van antioxidanten en bevorderen een gezonde spijsvertering. Dus pop die druifjes en geniet ervan!

Noten

Noten zijn niet alleen knapperig en heerlijk, maar ook echte supersterren op het gebied van voeding. Ze zitten boordevol gezonde vetten, vezels en vitamines. Voeg een mix van ongezouten noten toe aan je borrelplank, zoals amandelen, walnoten, cashewnoten of hazelnoten. Deze smaakvolle knabbels geven een lekkere crunch aan je hapjes en houden je langer verzadigd. Knabbel, knabbel!

Gedroogd fruit

Voeg wat zoete en gedroogde magie toe aan je borrelplank! Kies voor gedroogde abrikozen, vijgen, dadels of cranberries. Deze snoepjes zijn niet alleen een explosie van natuurlijke zoetheid, maar ook rijk aan vitamines. Ze geven je een verzadigd gevoel en zijn een gezonde traktatie waar je blij van wordt. Dus smullen maar!

Bleekselderij

Knapperige bleekselderij is perfect om te dippen en geeft je borrelplank een lekkere groene touch. Snijd de stengels in kleine stukjes en serveer ze met een gezonde dip naar keuze. De natuurlijke vezels in bleekselderij bevorderen een gezonde spijsvertering en houden je lichaam gehydrateerd. Dat noemen we dubbel genieten!

Tzatziki

Een gezonde borrelplank maak je pas echt compleet met een tzatziki-dip! Deze Griekse klassieker is gemaakt van yoghurt, knapperige komkommer, knoflook en verse kruiden. Hij is romig, fris en heeft een smaak waar je u tegen zegt. Dip, dip, hooray!

Met deze heerlijke hapjes ben je klaar om je borrelavond naar een hoger niveau te tillen. Mix en match de smaken, texturen en kleuren voor een gezonde borrelplank waar iedereen blij van wordt. Vergeet niet te genieten van de goede vibes en het heerlijke eten dat je hebt gemaakt. Proost op een avond vol plezier, gezondheid en geweldige smaken!